Зарубіжна література. 8 клас


Контрольна робота  у 8 класі за темою «Середньовічна  поезія»
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
  1. Позначте хронологічні рамки епохи Середньовіччя:
А       І – Х ст.;
Б       ІІ – ХІ ст.;
В       V – Х V ст.;
Г       V – Х VІ ст.
  1. Позначте, який вид літератури переважав у добу Середньовіччя:
А      світська;
Б       клерикальна;
В       лицарська;
Г        героїчний епос.
  1. Із скількох рядків складаються бейти:
А      з   двох;
Б       з  чотирьох;
В       з  шести;
Г       з   восьми.
  1. Із скількох бейтів складаються газелі:
А      від  трьох до дванадцяти;
Б       від  двох до чотирнадцяти;
В      від  шести до десяти;
Г       від  чотирьох до п’ятнадцяти.
  1. Кого з поетів називали «царем філософів Заходу і Сходу»?
А     Гафіза;
Б     Рудакі;
В     Омара Хайяма;
Г      Лі Бо.
  1. Хто з поетів у своїх віршах писав про наступні проблеми: утиски селян, туга жінки за чоловіком, який пішов на війну, гіркота від розлуки з другом:
А     Гафіз;
Б     Ду Фу;
В     Омар Хайям;
Г      Лі Бо.
  1. Улюбленим жанрами трубадурів були:
А      героїчний епос і поема;
Б       канцона і сирвента;
В       повість і роман;
Г       ода й елегія.
  1. Найвідомішим оспівувачем «кохання віддалік» був:
А       Бертран де Борн;
Б        Рудакі;
В        Омар Хайям;
Г        Джауфре Рюдель.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
  1. Які ліричні жанри складаються із бейтів:
А    рубаї;
Б    сонет;
В    касиди;
Г    хоку;
Д    газелі;
Е    танка.
  1. Автором яких віршів є Ду Фу:
А   «При місяці згадую брата»;
Б    «Пісня про хліб і шовк»;
В   «Пісня про схід і захід сонця»;
Г    «Самотній лелека»;
Д   «Чотири покоління людей».
Завдання на встановлення відповідності
  1. Визначте, хто є автором поетичних рядків:                                   
А   «Чоловіки б із піснею орали,                                                  1.  Омар Хайям
        Жінки б наткати з шовку полотна.»                                      2.  Лі Бо        
Б    «Відколи сонце сяє серед неба,                                           3.  Рудакі    
        Не жив такий, кому знання не треба.»                                 4.  Ду Фу
В    «Хто в рабстві не родивсь і сам рабів не має,                       5.  Гафіз
         У того світлий зір і радісна душа.»                                                                                                 
Г     «Сонце виходить із закамарків Сходу,                         
         Ніби здіймається з самого споду земного.»        
Д     «Я по троянду в сад спустився на світанні,
          Там  саме соловей зайшовся в щебетанні».     
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
  1. Розташуйте в хронологічній послідовності прізвища поетів  доби Середньовіччя  в залежності від періоду їх життя (раніше – пізніше):
А   Гафіз
Б    Лі Бо
В   Омар Хайям
Г    Ду Фу
Д    Рудакі
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю:
  1.  Лірична форма поезії, що виникла у VІІ ст. у східних народів. Складається з не менш трьох і не більше дванадцяти бейтів, пов’язаних між собою наскрізним римуванням другого рядка кожного з байтів та спільною темою.
 
Вірш, який складається з чотирьох рядків, серед яких заримовані 1,2,4 рядки, а третій лишається «холостим», тобто не заримованим. Має філософський зміст.
 
      14.  Напишіть твір-мініатюру на тему «Творчість поета Середньовіччя, близька мені».
КЛЮЧ:
12345678910111213
ВБААВГБГА,В,ДА,Б,ГА-4,Б-3,В-1,
Г-2,Д-5
1-Б,2-Г,3-Д,
4-В,5-А
Газель, рубаї





СЕРЕДНЬОВІЧЧя 

Доба Середньовіччя охоплює:
А   від ІІІ ст. до ХІІІ ст.;
Б   від IV ст. до XII ст.;
В   від IV ст. до Х IV ст.;
Г   від ІІ ст. до Х ст.

2. Виберіть правильну відповідь.
Рубаї – це:
А   вірш із трьох рядків;
Б   вірш із чотирьох рядків;
В   вірш із шести рядків;
Г   вірш із 14 рядків.

3. Виберіть правильну відповідь.
Сльози ліричного героя у вірші «Весняний краєвид» Ду Фу викликає:
А  краса весняної природи
Б  тяжкий стан країни
В  розлука героя з коханою
Г  несподівані природні катаклізми
Д  втрата останніх грошей


4. Важливим чинником розвитку європейського середньовіччя є:
А  укріплення монархії
Б  поширення християнства
В  східна культура
Г  наукові відкриття
Д  визвольний рух

ІІ рівень (1 бал за кожне завдання)

5. Установіть відповідність між учинками та героями «Пісні про Роланда».
Учинок                                                    Герой
1  безрозсудна відвага                          А  Турпін
2  мудра передбачливість                      Б  Марсілій
3  підступна зрада                                  В  Роланд
4  благословіння в ім’я Христа             Г  Олів’єр

.                                                                Д   Ганелон


6. Установіть відповідність між художнім образом та твором.
Образ                                                        Автор
1   яшмовий ганок                           А  Турольд
2  скрижалі Долі                              Б  Данте
3   очі коханої                                  В  Лі Бо
4  чайка на мілині                           Г  Ду Фу

.                                                         Д  Омар Хайям


7. Установіть відповідність між власними назвами та їхніми значеннями.
Власна назва                                                       Значення
1  Вельянтіф                                  А  меч
2  Дюрандаль                                 Б кінь
3  Оліфант                                      В  ріг
4  Монжуа                                      Г  клич

.                                                       Д  ущелина


ІІІ рівень (2 бали за кожне завдання)

8. Визначте лицарські чесноти, які втілено в образі Роналда.

9. Розкрийте значення символів у вірші «Сосна біля південної галереї» Лі Бо: сосна-одиначка, вітер, надхмарна вись.


10. Напишіть твір-роздум (10-12 речень) за поданим рубаї О.Хайяма. (3 бали)

Весь вічний рух у Всесвіті – це ми.
В очах пізнання є зіниця – ми.
Неначе перстень, цей яскравий світ,
Найбільш коштовний в ньому камінь – ми.



       Контрольна робота 
    Середньовіччя
Варіант І
Початковий рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бала)
1. Укажіть хронологічні рамки Середньовіччя на Заході.
а) IV—V ст.; б) V—XIV ст.;V—XVIст.;  г)XVI—XVIIст
Відповідь: б.
2. Укажіть, яку національну літературу представляє Омар Хайям.
а) Турецьку; б) перську;в) індійську; г) азербайджанську.
Відповідь: б.
3. Укажіть, яка подія лягла в основу сюжету «Пісні про Роланда».
а) Заснування імперії Карла Великого;
б) битва під Сарагосою; в) перший хрестовий похід;
г) битва в Ронсевальській ущелині.
Відповідь: г.
4. Укажіть батьківщину сонета.
а) Англія; б) Італія; в) Німеччина; г) Франція.
Відповідь: б.
Середній рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується І бал)
5. Назвіть чинники, під впливом яких сформувалася культура та література європейського Середньовіччя.
Відповідь: грецько-римська культура, народна культура варварських народів, християнство.
6. Напишіть, як називають ліричний вірш, що складається з чотирнадцяти рядків п'ятистопного або шестистопного ямба: двох чотиривіршів і двох тривіршів.
Відповідь: сонет.
7. Назвіть літературні жанри, поширені в середні віки на Сході та Заході.
Відповідь: вірші (рубаї, газелі, сонети), героїчний епос, лицарський роман, коротке гумористичне оповідання, житія святих, видіння, оповідання про дива.
Достатній рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується 2 бали)
8. Визначте тему рубаї Омара Хайяма.
З тобою нарізно я знову затужив.
Усюди буду я з тобою, поки жив.
Пішов — і тисяча сердець без тебе тужить,
Прийшов — і тисячу нових заполонив.
(Переклад В. Мисика)
Відповідь: тема кохання, розлуки з коханою.
9. Назвіть головні ознаки середньовічного героїчного епосу.
Відповідь: в основі героїчного епосу лежали розповіді про реальні історичні події; твори групувалися в цикли навколо фігури правителя; чеснотами головних героїв епосу раннього Середньовіччя були сила, завзятість, нещадність до ворогів, підступність; пізнього Середньовіччя — відданість правителю, Богові та милосердя до ворогів.
10. Напишіть невеликий твір-роздум на одну з запропонованих тем.
а) Творчість Лі Бо, Ду Фу та Омара Хайяма — вершини світової лірики.
б) Лицарський кодекс честі (за «Піснею про Роланда»).
Варіант II
Початковий рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бала)
1. Укажіть хронологічні межі Середньовіччя на Сході.
а) І—III ст.; б) IV—XV ст.; в) XV—XVII ст.; г) I—XVII ст.
Відповідь: г.
2. Укажіть панівний рід літератури середньовічного Сходу.
а) Лірика; б) епос; в) ліро-епос; г) драма.
Відповідь: а.
3. Укажіть назву середньовічної лірики, що створювалась у лицарсько- аристократичних колах і була присвячена людським почуттям.
а) Клерикальна; б) куртуазна; в) карнавальна;
г) романтична.
Відповідь: б.
4. Укажіть назву книги Данте, до якої увійшли його сонети.
а) «Божественна комедія»; б) «Нове життя»;
в) «Бенкет»; г) «Про народну красномовність».
Відповідь: б.
Середній рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал)
5. Назвіть періоди Середньовіччя.
Відповідь: Раннє Середньовіччя, Високе, або Класичне, Середньовіччя, Пізнє Середньовіччя.
6. Напишіть, як називають чотиривірш, що містить завершену думку.
Відповідь: рубаї.
7. Назвіть філософські вчення, які вплинули на тематику та проблематику китайської літератури Середньовіччя.
Відповідь: конфуціанство, даосизм.
Достатній рівень
(за кожну правильну відповідь нараховується 2 бали)
8. Визначте тему рубаї Омара Хайяма.
Це небо множити уміє тільки втрати:
Приводить одного, щоб іншого забрати.
Якби народжені про наше лихо знали,
Чи хто погодився б на землю завітати?
(Переклад В. Мисика)
Відповідь: філософські роздуми про сенс життя.
9. Визначте ідею твору «Пісня про Роланда».
Відповідь: оспівування вірності королю, вірі й вітчизні, засудження зради батьківщини.
Високий рівень
(за повне розкриття теми нараховується 3 бали)
10. Напишіть невеликий твір-роздум на одну з запропонованих тем.
а) Головні теми рубаї Омара Хайяма.
б) Характеристика образу Роланда («Пісня про Роланда»).
- Вбір учителем контрольних робіт
III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання групам дослідників. Підготувати проекти «Шедеври живопису Ренесансу», «Наука і культура доби Відродження».

Немає коментарів:

Дописати коментар